Brandurile romanesti genereaza 40% din vanzarile de dispozitive GPS

2011 vine si cu o premiera: va fi lansat primul sistem de TMC

Piata dispozitivelor GPS reprezinta un segment care atrage tot mai mult atentia producatorilor ro­mani de echipamente elec­tronice, in masura in care ramane o in­dustrie cu un potential foarte mare. In prezent, doar 5% din proprietarii de au­tovehicule folosesc un astfel de sistem de navigatie.Brandurile romanesti au o cota de piata de aproximativ 40% din vanzarile totale de dispozitive GPS din Romania, spun jucatorii din domeniu, mentio­nand ca aceasta pondere va creste sem­nificativ, ajungand in scurt timp la peste 50% pe aceasta piata. Explicatia? Producatorii romani vin cu multe mo­dele noi care au aceleasi harti ca ju­catorii globali, iar pretul mai redus pe care il practica inclina definitiv balanta si ii determina pe soferii romani sa aleaga un GPS de productie roma­neasca.
Luand in considerare potentialul aces­tei piete, Arobs Transilvania Soft­ware, companie care produce si distri­buie brandul Smailo in Romania (numarul 2 pe piata cu o cota de 28%), va lansa primul sistem de TMC din Romania. „Un proiect dedicat va fi lansarea in 2011, im­preuna cu un post de radio autohton, a sistemului TMC (Traffic Control Management) in Romania.In 2010 am finalizat omologarea sin­gurei harti digitale din Romania dedicata TMC. Acest sistem de avertizare exista deja in toate tarile ci­vilizate si ofera in­formatii asupra even­tualelor blocaje, lucrari pe carosament, accidente, in­formatii vitale pentru so­feri, mai ales daca ne gandim la starea dru­murilor si felul in care se desfasoara trafi­cul in acest moment in Romania. El va putea fi folosit utilizand sistemele de navigatie GPS Smailo sau smartphone-uri care au aceasta functie incorporata”, a declarat Voicu Oprean, director general Arobs Transilvania Software.
Planuri aici au insa si oficialii Mio Technology, care cred ca inglobarea in echipamentele GPS a unor modalitati de rutare inte­li­genta care sa se adapteze la stilul de con­dus si care sa contribuie la scaderea con­sumu­lui de carburant, dar si la im­bunatatirea experientei de cala­torie prin intermediul informatiilor din trafic va prinde foarte bine la public. „Mio va fi primul brand care va lansa acest tip de rutare inteli­genta in Roma­nia, cu noua gama de pro­duse”, spun ofi­cialii com­paniei.

15% crestere in primul trimestru

La nivel general, piata sistemelor de navigatie din Romania a crescut in pri­mul trimestru cu aproximativ 15% fata de aceasi perioada a anului trecut.„Din cifrele pe care le detinem, piata totala de sisteme de navigatie in Roma­nia in 2010 s-a ridicat la apro­ximativ 54.000 de unitati vandute, dintre care, in jur de 11.500-12.000 in primul trimes­tru”, a declarat pentru „Fin.ro” Voicu Oprean. Astfel, potrivit calculelor „Fin.ro”, piata de dispozitive GPS a atins un volum de maximum 13.800 de unitati in primele trei luni ale acestui an.Cum arata clasamentul? Pe primul loc in piata se afla Mio, cu o cota de apro­ximativ 34% (in 2010). Oficialii companiei mentioneaza insa vanzari de peste 20.000 de GPS-uri in 2010, caz in care volumul pietei de anul trecut ar fi mai mare decat cel estimat de Arobs Tran­silvania. Pentru 2011, reprezen­tan­tii Mio asteapta o crestere a cotei de piata pana la aproximativ 40%-45%, in con­ditiile lansarii unei noi game de echipa­mente GPS, care sa acopere toate catego­riile de cumparatori si care sa se ba­zeze pe un singur software de navigare – Mio Spirit. Pe locul al doilea se afla Arobs Tran­silvania, cu brandul Smailo, care, spun oficialii companiei, va aca­para apro­ximativ 28% din vanzarile de anul acesta, estimate de jucatori la aproximativ 60.000 de unitati. Un alt brand roma­nesc, Evolio, produs de compania Tele­voice, a avut in primul trimestru o cota de piata de 22% pe segmentul GPS, spu­ne Liviu Nistoran, presedintele Televoice.

Spre deosebire de anii trecuti, ritmul de introducere de produse noi pe piata a scazut semnificativ, spun oficialii Sheba Distribution, reprezentantii Garmin in Romania, brand care a inregistrat anul trecut vanzari de peste 8.000 de unitati. „Companiile manifesta prudenta in a introduce serii noi de produse, pe fondul scaderii pretului mediu pe unitate si al reducerii volumelor pe pietele traditio­nale de retail, care sunt interesate doar de produse low cost, unde spera sa aiba un ROI ridicat.Vor supravietui si pros­pera doar do­ua categorii de firme: cele cu produse foarte ieftine si cele cu con­tent deosebit, unic pe piata, care sa le di­ferentieze net de masa competitorilor”, spun repre­zentantii Sheba Distribution, care anun­ta investitii de peste 100.000 de euro intr-o noua harta, marca Atlasul Digital al Romaniei, un upgrade major care ar putea aparea la inceputul verii acestui an si care mizeaza pe acoperire mult mai extinsa, informatii si detalii supli­men­tare si capabilitati 3D.

Preturile, in scadere cu 5%-10%

Potrivit jucatorilor, preturile dispoziti­velor GPS vor scadea, in medie, cu 5%-10%, iar cumparatorii se vor orienta ca­tre doua directii distincte: prima categorie va cauta produse tot mai inovatoare, cu capacitati multimedia dezvoltate, meniuri intuitive si noi teh­no­logii pentru o experienta completa de calatorie. Cea de-a doua categorie, interesata sa ajunga de la un punct A la un punct B, va cauta echipamente eficiente pe aceasta functionalitate si cu un pret cat mai atractiv. Produca­­torii vor incerca sa ataseze din ce in ce mai multe servicii suplimentare in procesul de vanzare a echipamentelor GPS, fie ca este vorba despre actuali­zari gratuite de harta, fie ca vorbim despre posibilitatea inchirierii hartilor sau de extinderea perioadei de garantie.

Radiografia pietei GPS

  • Crestere de maximum 10%
  • Pretul pentru un GPS va scadea anul acesta in medie cu 5%-10%
  • Piata GPS in T1 – maximum 13.800 de unitati vandute
  • Crestere T1 – 15%
  • Mio Technology ramane numarul 1 pe piata cu o cota estimata pentru 2011 la 40%-45%

Evolutia primului brand romanesc de GPS-uri

Smailo – primul brand 100% romanesc de sisteme de navigatie GPS – a fost lansat in aprilie 2008. La numai un an de la aparitie, peste 10.000 de conducatori auto utilizau un astfel de sistem de navigatie. In trei ani, cota de piata pentru Smailo a urcat la 28%.
Sursa: www.financiarul.com
Autorul articolului: Gabriela Preda

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s